Asbab minyak herba asmak- luka cepat sembuh.

Alkisah tengah hari semalam. Benar2 berlaku pada Stokis Kak Dila..Malang tak berbau!.Kat dapur pun bole berlaku.Nak potong buah, alih alih terlajak pisau..Berdarah sampai naik kebas jari🙈..Mujur ada MINYAK HERBA ASMAK.Sedang darah menitik nitik dengan lajunya, tuang minyak asmak sampai lencun kat luka tu..Terkejut sangat!Darah yang keluar laju tadi tu, terus STOP!.Selesa sangat rasa jari.Tak berdenyut denyut macam di awal luka tadi..Alhamdulillah..So nak bagi tau korang kat sini,Minyak Asmak bukan focus untuk batuk berkahak dan asma sahaja ya🙋..Ianya serbaguna.Memang berbaloi dengan ada stok sebotol kat rumah..Bole guna untuk macam macam.Yang dah guna, akan faham.#bukansebarangminyak#berbaloimiliki#hanyasapusapujerpunKredit fb : Adila Ariffin

SABUN SCRUB KOPI

*SABUN SCRUB KOPI*

SABUN SKRUB KOPI PLUS

Sangat sangat berbaloi guna😊.

⭕Kandungan: Kopi,Serbuk Habbatussaudah, Acerola Beade, Sakura Extract dan Sireh
Tak sangka 😱.
⭕Sesuai untuk kanak kanak yang ada masalah EKZEMA
⭕Sesuai untuk wanita & lelaki yang ada masalah kulit berminyak,jeragat,warna tona kulit tak sekata,whitehead & blackhead

Ianya terbukti berkesan untuk atasi masalah:

👉Strechmark bertahun tahun hilang.
👉 Parut jerawat makin pudar.
👉 Kulit muka dan badan jadi halus lagi mulus.
👉 Jeragat makin nipis dan pudar.
👉 Muka makin cerah.
👉 Eye beg bawah mata hilang.
👉 Daki degil di celahan ketiak/ peha tiada.

Haaa..dalam Sabun skrub kopi plus by Asmak ada kopi yang berkualiti tinggi. Dirumuskan khas untuk anda yang inginkan kulit yang sihat & kekal cantik.
Berbaloi, sangat berbaloi👏👏👏.

Dah ler wangi harum macam biskut samperit😅.
Rasa nak makan jer😂.

Berat:80g

Best tak????😍😍😍

Terjebak nak cuba😆?
Meh klik wasap di komen.
Kiter sembang sembang kenal kenal dulu ekk👏👏😆.

MINYAK HERBA ASMAK- bayi batuk berkahak.

A

DA SESIAPA YANG ALAMI MASALAH BERIKUT?

⤵⤵⤵

☹ Asma
🙁 Selsema
🙁 Batuk
☹️ Kahak
☹️ Kembung
☹️ Buasir
☹ ️Bengkak
☹ Lebam
☹️ Bisul
☹️ Jerawat
☹️ Gigitan Serangga
☹️ Gatal-gatal

Kalau ada, maka #WAJIBLAH cuba minyak herba asmak ni. Semua masalah di atas saya dah guna. Alhamdulillah berkesan dan sangat membantu. Tambahan pula minyak diyakini selamat kerana berdaftar KKM.

Bayi seawal 1 hari dah boleh guna.

Jangan #BERTANGGUH.

“Minyak herba asmak menceriakan anda sekeluarga”

Hubungi

0192304433 -Anita
#AnakSihatHatiTenang

JUS ASMAK GOLD-bantu ibu yang keletihan

“Alhamdulillah, kini mak semakin sihat dah boleh mengerjakan aktiviti kesukaannya tanpa rasa penat seperti dulu” – puan zila.
.
Mak Zila ni ada penyakit kencing manis, jadi pergerakkannya agak terhad dan cepat lelah. Suatu pagi tu mak zila rasa letih dan tekak rasa loya. Dia minum air kopi dan cicah sekeping biskut kering je. Sedihnyeee.. 😩😩
.
Zila rasa kesian sangat dengan mak dia. Tetiba dia teringat #Jusasmakgold. Zila pun suapkan mak dia 2 camca sudu besar. Lepas tu mak dia pun tidur berehat dekat sejam jugak la.
.
Bangun dari tidur mak Zila mengadu badannya lebih bertenaga dan lebih cergas. Pergerakannya semakin ligat, boleh sapu sampah, petik bunga di laman dan basuh periuk kat dapur. Zila sangat bersyukur lihat mak dia dah hepi dan sihat walafiat.
.
Sekarang mak dia amalkan minum #Jusasmakgold untuk mengekalkan kesihatan tubuh badan.
.
Uolss mai la hadiahkan mak ayah sebotol #JusAsmakGold. Insya allah ibubapa gembira, kita lagi heeepi 😊😊😊

#JusAsmakGold
#TimFarrahCare

JUS ASMAK GOLD- semuanya ada

Tak Perlu Makan Bawang Mentah Untuk Kesihatan Lagi!

Hanya Minum Jus Sahaja Sudah Memadai~

=-=-=-=-=-=
Fakta Bawang Putih
=-=-=-=-=-=

1. Bawang putih adalah sejenis herba dan penambah rasa, dapat mengelakkan penyakit Gangrene
2. Bawang putih mentah lebih baik daripada dimasak.
3. Menggosok bawang putih mentah boleh membantu masalah jerawat.
4. Merendam kaki dalam larutan bawang putih dapat membantu masalah athlete’s foot.
5. Untuk hilangkan bau bawang dalam mulut, makanlah epal.

.
=-=-=-=-=-=
JUS ASMAK GOLD
=-=-=-=-=-=
tak perlu makan bawang putih mentah lagi, kerana bahan-bahannya:
11 HERBA PREMIUM!
☑ Jus Lemon
☑ Epal Hijau
☑ Halia
☑ Bawang Putih
☑ Bayam
☑ Capsicum
☑ Oregano
☑ Timun
☑ Likoris
☑ Stevia
☑ Echinacea
☑ Dong Quai
.
.
Semua ini dengan satu harga saja~

=-=-=-=-=-=
*TESTIMONIAL BEST*
=-=-=-=-=-=
“Diana rasa tak lapar laah sangat perut Diana minum Jus Asmak Gold tuhh alhamdulillah gastrik Diana tak datang. Dulu Diana sebelum minum jus tuhh kak diana cepat kena gastrik”
– Diana, KL
.
“Alhamdulillah perasan gak batuk anak dah kurang. Dan diorang senang nak minum sebab rasa sedap sikit dari ubat doktor. Harap lepas ni tak payah dok ulang ambil drugs from klinik lagi”
– Zie, Seremban
.
#JusAsmakGold
#TVAlhijrah
#MinumanKesihatan

FRESH N COOL

Testimoni

==========

Rasa lenguh-lenguh dan sakit pinggang lak pagi ni. Gara-gara Terguna lebih super power masa mengemas bilik belakang pagi semalam.
Amik masa 2-3jam juga, sebab dah runtuh, sepah selevel tokang pecah.

Petang rasa macho lagi. Malam rasa awesome lagi. Tapi bila jejak kul 1 pagi. Nyut nyutt datang sakit di pergelangan kaki, tangan, lengan, pinggang dan belakang. Nak tidor pun tak lena, 5-6kali terjaga.
.
Kebetulan tengah mengemas pagi ni, terjumpa Minyak Urut Moden ni. Baru teringat nak sapu. 😅 Picit sedasss dua dan sapu jur kat tempat sakit. Sejukkk. Pastu, Terasa bagaikan diurut-urut. Bestnya, tak melekit pun. Terus meresap ke kulit.

Alhamdulillah. Terus rasa nak tido. Ditambah bau WANGIAN BOOMSHELL. Tengok Katil pun bagaikan memanggil-manggil. 😜

Almaklumlah, nak gi berurut dengan manusia tak tahu bila. Tak de nak kejar masa. Kak Siti pakai ni jur.

#ProdukAsmakMujarab
#ProdukSemulajadi
#FreshNCoolTheraphy

MINYAK HERBA ASMAK- terbaik

Terserempak dengan customer lama Asmak. Perasan dah lama akak ni tak beli Minyak Herba Asmak. 😊Dulu akak ni memang selalu beli sebulan kadang2 kali.Tanya dia anak dah sihat ker? Asma dia dah ok.? Alhamdulillah dah ok. Dah lama dah tak jadi, tak ambil neb dah. Minyak pun ada lagi sikit 2 botol. Nanti akak nak beli yang besar 30ml tu. Boleh buat stanby masukkan dalam botol kecik tu.Teringat dulu akak ni selalu beli Minyak Herba Asmak. Katanya wajib ada dan bawa kemana2. Pergi taman pun ada dalam beg Minyak ni. Sebab budak Asma ni sensetif. Panas sangat pun tak boleh, sejuk sangat pun tak boleh.Rasa gembira dapat tengok anak dari kecik asma dah sembuh dan tak perlu bergantung dengan neb lagi. Betul la. Kalau konsisten sapu insyaallah pasti ada hasilnya. 😍😍💪Tumpang happy walaupun bukan anak kita sendiri. Syukur Alhamdulillah.Kredit : Siti Radziah IshakHubungi 0192304433 Anita

MINYAK HERBA ASMAK- melegakan bayi kembong

BABY KEMBONG PERUT BUAT IBU BAPA BUNTU

Ada ibu-Bapa yang masih alami situasi ni 👇

😢Bangun pagi Mata macam panda
😥Penatnyer malam2 baby asyik nangis
😢Ibu Bapa tak cukup tidur berjaga malam

Ada anak kecik mesti akan lalui situasi ni

Apa tunggu lagi KakCT dah jumpa solusinya.

😍 Anak tidur nyenyak
😍 Tiada lagi tangisan malam2
😍 Esok pergi kerja dengan Senang hati.
😍 ibu bapa tidur cukup
😍 Baby pergi rumah asuhan pun happy

Hanya titis sapu gosok Minyak HERBA ASMAK diperut,betis dan peha anak setiap kali lepas mandi, sebelum tidur dan waktu subuh.

Insyaallah pasti berkesan angin keluar dan poo poo pun senang.

KELUARGA BESAR AZBI

“Nanti lepas 30 hari ayah meninggal, abang nak buat kenduri. Kita jemput dalam 200 orang tetamu. Semua adik beradik boleh jemput sedara mara, kawan-kawan diaorang pun boleh dijemput.””Kita jemput anak- anak tahfiz, anak yatim, anak asnaf. Jiran tetangga kita.”Suatu hari En Somi bagitau tentang hasrat dia setelah beberapa hari ayah meninggal dunia.”Kita buat tahlil, bacaan yassin sekali.”Panjang lebar En. Somi bagi penerangan.”Iya, bang.”Saya menjawab ringkas.
Dah masuk gerbang 50an ni memang saya berazam taknak banyak membantah permintaan En. Somi. Apa-apa masalah, belakang kira.Dah banyak berfikir, tah berapa lama lagi masa yang tinggal untuk kami bersama. Biarlah di hujung-hujung masa emas ini lebih di manfaatkan untuk lebih sefahaman.Saya menantu ke 2 dari isteri yang pertama. Bila En. Somi mengambil tanggungjawab sebagai orang yang ditua-tuakan, saya pun kena bersedia sama.Sungguh, sejak ayah meninggal banyak benda yang En. Somi fikirkan. Yang sudah pergi memang tak kembali. Anak-anak yang tinggal masih ada lagi tanggungjawab yang perlu di selesaikan bagi pihak si mati.En. Somi mula merangka semua perkara yang perlu di buat. Mencari, mencatat, apa yang mungkin ayah berhutang, cari senarai- senarai nama kenalan dan saudara untuk dikunjungi.Menziarahi mereka sebagai tanda meneruskan persahabatan dan persaudaraan yang mungkin lama terputus.Letih! Memang meletihkan bagi saya. Dengan kerja hakiki yang tak pernah habis. Perlu ikut En. Somi dengan plan yang dirancang. Namun bila teringat dunia ini berputar. Hati ini menjadi kuat.”Ini masa kita sebagai anak menjalankan tanggungjawab pada ibu ayah yang telah mati.
Esok bila kita mati, harap-harap anak-anak kita akan buat perkara yang sama untuk kita.””Kenduri ni penting, abang nak kumpulkan semua adik beradik. Inilah usaha abang nak satukan hati adik beradik. Tak kira dari emak yang mana.” Telus En. Somi menyatakan harapannya.Iya, En. Somi ada ramai adik-beradik. Ada 24 orang. Dari beberapa ibu.19 orang lelaki, 5 orang perempuan. Saya sendiri sudah ada 19 orang biras.Orang yang anak seorang dua pun bergaduh dan senget-senget hati.
Adik beradik yang dari satu ibu pun ada yang merajuk hati, tidak berpuas hati dengan ibu bapa mereka. Jadi bukan suatu yang mustahil perkara yang sama berlaku pada kami.Tapi itu bukan alasan untuk kita tidak boleh membetulkan keadaan. Itu adalah takdir dari Allah untuk kami. Takdir yang bukan untuk disalahkan atau mencari salah sesiapa.Setiap apa yang Allah jadikan tidak ada satu pun yang sia-sia. Semuanya ada hikmah dan ibrah. Semuanya ujian untuk kita bagi mendapatkan kebahagiaan yang abadi di akhirat kelak.Sesiapa yang berjaya mengatasi ujian dari Allah, sudah pasti Allah persiapkan ganjaran yang terbaik buat mereka.Alhamdulillah, semalam selesai satu lagi hajat dan hasrat En. Somi. Kenduri arwah buat ayah. Anak-anak tahfiz dan ustaz mereka mengendalikan majlis bacaan yassin dan tahlil. Anak-anak kecil, anak yatim dan asnaf memeriahkan lagi majlis kenduri semalam.
Termasuk jiran tetangga dan saudara mara yang sudi hadir.Allahu.. adik beradik, ipar duai, anak-anak saudara, semuanya mengambil peluang untuk merapatkan lagi silaturrahim.Sungguh.. semalam hari yang amat membahagiakan. Hasrat untuk merapatkan ukhwah sesama keluarga akan terus dipupuk.Keluarga kami besar!
Memang menjadi harapan kami dapat bersama, berpimpin-pimpin tangan masuk ke syurga Allah. Harapan untuk kami berjumpa dengan gembira di dalam syurga kelak. Berjumpa kembali dengan ibu bapa kami sebagai satu keluarga.Harapan ini akan kami adik beradik usahakan bersama.Pada kawan-kawan dan saudara mara yang tidak dijemput, saya wakil keluarga memohon maaf. Mungkin ada yang terlepas pandang. Ada rezeki kita akan berjumpa. Insya Allah.

DOA- senjata orang mukmin

Kisah Benar Tentang Seorang Isteri yang diuji dengan suaminya mati otak selama 15 tahun.

Seorang wanita warga saudi menceritakan kisah suaminya yg mati otak sejak 15 tahun yg lalu..katanya:

“Suamiku asalnya seorang pemuda yg periang, bersemangat, cergas, segak, sasa, berpegangan agama, berakhlak dan berbakti kpd kedua orang tuanya..dia mengahwiniku pd tahun 1390 H dan aku tinggal bersamanya di rumah ayahnya sebagaimana adat kebiasaan keluarga org saudi..

Melihat kebaktiannya kpd kedua ibu bapanya, aku mula rasa takjub dgnnya dan aku bersyukur kpd Allah krn menjodohkanku dgn suami ini..Kami dikurniakan seorng ank perempuan setelah setahun perkahwinan kami berlangsung..kemudian tempat kerjanya berpindah ke daerah timur..Dia berulang alik ke tempat kerjanya selang seminggu..seminggu di sana dan seminggu bersama kami..sehingga ia berlangsung selama tiga tahun, manakala anak perempuan kami sudah berumur 4 tahun..

Tanggal 9 Ramadan 1395 H, ketika dlm perjalanan pulang ke kediaman kami di Riyadh, beliau terlibat dlm kemalangan jlnraya..ekoran itu beliau dimasukkan ke hospital dlm keadaan tidak sedarkan diri..Para doktor pakar yg merawatnya mengisytiharkan keadaannya sebagai ‘mati otak’ kerana kerosakan saraf otaknya pd kadar 95%..

Peristiwa itu sangat menyedihkan kami, terutamanya bagi kedua ibubapanya yg telah lanjut usia..Menambahkan lagi keperitanku, pertanyaan oleh anak kami Asma’ tentang ayahnya yg sangat dirinduinya, lebih-lebih lagi dia telah menjanjikannya permainan yg disukainya..Kami bergilir-gilir menziarahinya setiap hari..sedangkan keadaannya tidak berubah sedikitpun..

Setelah 5 tahun masa berlalu..ada yg menasihatiku supaya menuntut cerai darinya melalui mahkamah, ats alasan penyakitnya itu tiada lagi harapan sembuh..bahkan sebahagian ulama telah memberi fatwa kpdku hukum keharusan cerai dlm keadaan kesihatan yg sebegitu..Namun, aku menolak sepenuhnya idea itu, bahkan aku tidak akn sekali2 menuntut cerai selagi dia masih ada di ats muka bumi ini, sama ada dia dikebumikan sama seperti si mati yg lain atau mereka biarkan saja dia bersamaku sehingga Allah melakukan apa yg dikehendakinya..

Sebaliknya tumpuanku terarah kpd ank perempuanku yg masih kecil..aku masukkannya ke sekolah tahfiz al-Quran..sehingga dia hafaz keseluruhan al-Quran sebelum umurnya melewati 10 tahun..Selepas itu, aku memberitahunya berkenaan hal ayahnya..dan dia tidak lekang mengingatinya..kadangkala dia menangis dan kadangkala dia diam membisu…Anak perempuanku seorang yg berpegangan agama..dia solat setiap fardu pd masanya..dia bangun solat di akhir malam, sedangkan dia belum berumur 7 tahun..

Aku bersyukur kpd Allah krn memberi hidayah kpdku utk mentarbiahnya seperti al-marhumah neneknya yg sangat akrab dgnya, juga seperti al-marhum datuknya..Dia mengikutiku menziarahi ayahnya dan dia membaca al-quran kpdnya dari semasa ke semasa..bahkan dia bersedekah bagi pihaknya..

Suatu hari pd tahun 1410 H. dia berkata kpdku: “Wahai ibuku! biarkanlah aku tidur di sisi ayahku pd mlm ini”..aku menerima permintaannya walaupun dalam keadaan teragak-agak.

Kemudian, anakku ceritakan kpdku (apa yg berlaku ke atas dirinya):

“Aku duduk di sisi ayahku sambil membaca surah al-Baqarah sehingga khatam, kemudian aku rasa mengantuk lalu tertidur..aku bermimpi seolah-olah satu senyuman melewati kehidupanku, justeru aku merasa tenang dgn keadaan itu..aku tersedar dari tidurku, lalu aku mengambil wuduk dan bersolat..ma sya Allah tanpa henti..tetapi aku tertidur semula di tempat solatku..
tiba2 ada seseorang berkata kpdku: “Bangunlah..apakah wajar kamu tidur, sedangkan Tuhan yg Maha Pemurah sentiasa jaga? Adakah wajar, sedangkan sekarang waktu penerimaan yg Allah tidak menolak permintaan hambanya?

Kemudian aku terjaga, terasa seolah-olah ada sesuatu yg hilang dariku..lalu aku angkat kedua tanganku, sambil melihat kpd ayahku, sedang air mataku berlinangan..aku berdoa:

“Wahai Tuhanku! wahai Tuhan yg Maha Hidup! wahai Tuhan yg Maha Berdiri! wahai Tuhan yg Maha Agong! wahai Tuhan yg Maha Perkasa! wahai Tuhan yg Maha Besar! wahai Tuhan yg Maha Tinggi! wahai Tuhan yg Maha
Pemurah! wahai Tuhan yg Maha Penyayang..
Ayahku ini seorang hamba dari sekelian hamba-Mu..dia telah ditimpa kesusahan, namun kami tetap bersabar, tetap bersyukur dan tetap beriman dgn segala ketentuan-Mu terhadapnya..
Ya Allah! sesungguhnya dia berada di bawah rahmat dan kehendak-Mu..ya Allah! Engkau telah sembuhkan Nabi Ayyub dari penyakitnya, Engkau juga telah kembalikan Nabi Musa kpd bondanya, Engkau juga telah selamatkan Nabi Yunus dlm perut ikan, Engkau juga telah tukar api menjadi sejuk dan selamat utk Nabi Ibrahim..
Sembuhkanlah ayahku drpd penyakit yg menimpanya..ya Allah! mereka dakwa tiada lagi harapan sembuh baginya..Ya Allah! engkau memiliki segala kekuasaan dan keagongan..maka kasihanilah dia dan sembuhkanlah penyakitnya..

Mataku rasa mengantuk..lalu aku tertidur sebelum terbit fajar..tiba2 terdengar suara perlahan membisikku: “Siapa kamu? apa kamu buat di sini? Lalu aku bangkit disebabkan suara itu..aku pandang ke kiri dan ke kanan tapi tiada sesiapa..kemudian suara itu berulang lagi..rupa2nya ia suara ayahku..justeru tanpa berlengah lagi, aku terus bangkit dan memeluknya dgn gembira…tetapi dia menjauhiku..sambil beristighfar dia berkata: “Bertaqwalah kamu kpd Allah..kamu tidak halal bagiku”. Pantas aku menjawabnya: “Aku Asma’, anakmu”. Lalu dia terdiam..

Aku keluar memberitahu para doktor..sebaik mereka tiba mereka terkejut melihatnya..seorang doktor warga Amerika yg tidak fasih bahasa arab berkata: “Subhanallah!, manakala seorang lagi doktor warga mesir berkata: “Maha Suci Tuhan yg menghidupkan semula tulang temulang yg hancur”..manakala ayahku tidak tahu apa2 pun yg berlaku..sehinggalah kami memberitahunya hal itu..lalu dia menangis seraya berkata:

“Hanya Allah sebaik2 penjaga dan Dialah yg menjaga para solihin, demi Allah, aku tidak ingat apa2, cuma sebelum kemalangan itu berlaku aku niat ingin berhenti utk solat sunat duha..kemudian aku tak ingat lagi, sama ada aku solat atau tidak”.

(Menyambung ceritanya) Si Isteri berkata: “Akhirnya Abu Asma’ kembali ke pangkuan kami, sebagaimana aku harapkan..umurnya telah hampir 46 tahun..bersamanya, aku dikurniakan seorang lagi anak lelaki..segala puji bagi Allah..sekarang umurnya dua tahun dan sudah boleh merangkak..

Maha suci Allah yg telah mengembalikannya kpdku setelah 15 tahun berlalu..Dialah (Tuhan) yg menjaga anak perempuannya untuknya..Dialah jua (Tuhan) yg memberi hidayah kpdku untuk tetap setia dgnnya dan berlaku jujur terhadapnya meskipun dlm keadaan dia telah hilang dari dunia..

Oleh itu, janganlah sekali2 kamu abaikan doa..sesiapa yg menjaga hak Allah, nescaya Allah akan menjaganya..dan jgnlah kamu abaikan kebaktian terhadap kedua ibubapamu..ketahuilah bhw di Tangan Allah jualah pengurusan dan penentuan segala perkara..tiada sesiapa pun selain-Nya yg melakukan semua itu..”

Kisah ini untuk pengajaran

Melaluinya, mudah mudahan Allah memberi manfaat bagi org yg berada dlm kesukaran atau ditimpa malapetaka besar atau tertutup baginya pintu penyelesaian atau terputus darinya jalan keselamatan.
Lalu dia ketuk pintu langit dgn doanya sambil meyakini pemakbulan olehNya.
Justeru jgnlah berputus asa selagi Tuhan kamu itu ialah Allah.

Solat sunat dhuha dan doa senjata mukmin yg utama, jaga hak2 Allah nescaya ALLAH swt jaga kita.
Insyaa Allah…

C/p: Whatsap
Moga bermanfaat untuk semua.