BIAR PENAT KITA BERBALOI

Adik saya kata dia kesian tengok saya, penat sibuk memanjang.”Mana kau tau?”“Yani tengok status akak kat fb pun dah tau akak penat.””Ala..Sama je macam akak tengok kau. Kesian penat memanjang. Nak uruskan anak kau yg 6 orang tu, semuanya kecik-kecik lagi. Iqy yang sulong tu pun belum berakal sangat. Kau nak pegi mengajar kat sekolah lagi. Akak tengok pun rasa penat.”Sama je kita 😆😆.Penat tapi jangan sampai kita tidak bahagia.Penat tapi jangan sampai kita tidak gembira.Rugi..kerana penat kita itulah yang akan Allah kira sebagai medan mengaut pahala.Penat itulah yang akan menjadi ibadah kita pada Allah.Kalau ikutkan banyak perkara yang kita lakukan membuatkan kita penat.Lepas makan, kenyang, penat.Balik dari melancong, suka-suka, penat.Balik dari shopping, penat.Itulah dunia. Sentiasa membuatkan kita penat. Jadi bila semuanya berakhir dengan penat, maka pastikanlah penat kita itu semua menghasilkan pahala.Dunia memang tempat kita berpenat- penat kerana akhirat juga tempat yang kita idam untuk bersenang- senang.Kerana syurga itu manis.Syurga itu tempat yang abadi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *