RAMADAN KAREEM- bulan seribu rahmat “MALAYSIA BARU”

 

Hari ini dah masuk hari ke 16 berpuasa. Cepatnya masa berlalu. Perginya masa yang tidak akan kembali. Aduhai…Banyaknya masa yang terbuang dan tidak dimanfaatkan. Terasa ruginya masa-masa yang terlepas.

Bulan yang sepatutnya digandakan amal ibadah, tapi cuma dapat lapar dan dahaga kerana berpuasa. Harap-harap dengan berbakinya bulan yang mulia ini, dapat kita perbaiki lompong-lompong ibadah yang tercarik.

Banyak sungguh peristiwa yang melakar sejarah di Malaysia. KIsah pilihanraya ke 14 pada 10/5/2018 yang terus hangat. Terbinanya empayar kerajaan yang baru bila Parti Harapan menang besar mengalahkan parti pemerintah yang sudah 60 tahun megah berdiri. Akhirnya tersungkur kerana kuasa rakyat yang memilih.

Kalau nak diceritakan 1 persatu memang tidak akan habis. Kita buka lembaran baru.Buku baru. Tidak perlu dicerca, dihina mereka yang kalah. Biarlah undang-undang yang mengadilinya. Setiap dari kita rakyat Malaysia mempunyai peranan kita lebih besar untuk membangunkan negara yang tercinta ini. Kita bina Malaysia yang kita cintai dengan azam dan tekad yang baru. Kita jadikan Malaysia negara yang harmoni, berkasihsayang, bersatu padu. Semua nilai-nilai murni kita masukkan ke dalam hati kita sebagai warganegara yang baik.

Bukankah semua itu dituntut dalam ajaran agama Islam. Semoga Islam syumul terbina di bawah pimpinan kerajaan yang baru.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *